Snuva och datorutbildning

Är hem en snabbis på lunchen. Tanken var att jag skulle hämta min nya glasögon och ta av mig linserna nu när jag är sååååå snorig idag. Men dom hade inte kommit! Hmmm.. då kommer dom imorgon. Och mina nuvarande kan jag ju inte använda då dom hänger på sned eftersom en skruv gått av... Så jag får köra med linser i fyra timmar till. Och förmiddagen imorgon. För till lunch imorgon borde dom ha kommit. Dom skickades ju igår.

Jag är snuvigare än i går. Riktig rinnsnuva... blä.. men känner mig ändå rätt piggelin. Fast jag hoppade faktiskt över lunchpromenaden. Men det var ju just pga glasögonen. Hade jag inte behövt kolla posten hade jag nog gått en sväng i alla fall.

Annars är jag inne på dag två av mina "datorutbildningsdagar". Alltså då JAG lär mina kollegor det där med foto och dator. Fast jag sitter ju inte med dom hela dagarna. Fyra timmar var har dom att använda sig av. En på förmiddagen och en på eftermiddagen. Måndag, tisdag och onsdag. Så nu kommer min tredje "elev".

Fast jag har inte lärt dom så mycket, tycker jag. Dom har nämligen blivit överlyckliga över att kunna lära sig göra undermappar under sina personliga dito och sen har dom suttit och sorterat foton när dom fattade hur det gick till. haha... och jag som tänkte lära dom beskära foton, ändra storlek på bilder, skapa fotodokument med text och så... Men just den biten har dom nästan bara nosat på.

Men hon som ska "lära sig" nu (kl. 12.00 - jag blev lite försenad på lunch så jag är inte tillbaka på jobbet i tid tills dess) kan redan lite sånt, så då blir det nog mer sånt!

Så nu knallar jag tillbaka och övervakar några timmar till!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tråkigt att inte glasögonen kom idag. När man väntar på nått vill man verkligen ha det på en gång !! Vad duktig du är som datautbildar ;-) För en som inte kan något är det jätteavancerat att lära sig sortera bilder m.m. Jag själv har precis lärt min mamma att mejla *S*. Ha en fin dag !

2008-01-22 @ 12:44:41
URL: http://mariashuvud.blogg.se
Postat av: Cia

Trist med goggisarna; bra att du kollar grunderna först. Vi får väl hoppas att du får lite mer "utbildningstid" till dem senare.

2008-01-22 @ 13:25:16
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: evans

Rinnsnuva är inte kul. Hoppas att den försvinner! Datorutbildning låter kul! Skridskobilderna här nedan var ju helt underbara, så du är nog en hejare på att mixtra med bilder.

2008-01-22 @ 19:36:51
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se