Tidig lördagmorgon och sur entrecote

Vaknade onödigt tidigt - för att vara lördag. Detta på grund av att babyvakten inte hade slagits av på kvällen när vi kikat klart på filmen, och nu hade batterierna tagit slut så den stod och tjöt.

(Vi använder babyvakten på kvällarna när Lill-bus somnat. Då stänger vi dörren till hans rum och ska vi sen se en film - med mycket bomber och smällar och sånt skojigt i - stänger vi in oss själva i vardagsrummet. Och eftersom Lill-bus aldrig kommer upp ur sängen nattetid skulle vi aldrig höra om han var ledsen, behövde på toa, hade tappat sin älsklingstiger eller ligger och hostar om vi inte använde babyvakten. När vi själva går och lägger oss öppnar vi dörren till hans rum igen och slår av vakten. Men det var just det där avslagandet vi glömde igår kväll efter filmen).

Klockan var bara kring tio över sju när jag fick göra en utryckning till vardagsrummet och slå av larmandet. På vägen höll jag även på snava över nån konstig makapär som Lill-bus fick i julklapp, men som nu stod parkerad i hallen. Tror jag att det inte gick att somna om sen...  Tjugo minuter senare var jag bara tvungen att gå på toa och då hörde jag att även Lill-bus var vaken.

Nåja, det var ju åtminstone morgon på riktigt. Tänk hade den varit fem eller nåt sånt okristligt! Hu....

Nu har vi i alla fall hunnit med frukost, dammsugning, alla sängkläder ligger i kylan på balkongen och just på grund av att det plötsligt blivit kallt så passar vi även på att frosta av frysen.

Förutom babyvakt-oturen har vi även missflytet att igen fått surkött från affären. Blä.. denna gång var det en entrecote som är ytterst tveksam. Men vis från förra gången öppnade vi vaacumförpackningen redan på morgonen. Så nu har vi chans att hitta nåt annat gott till middag... Tur i oturen.

Kommentarer
Postat av: Evans

Jag läste fel - att ni hade lagt sängkläderna i kylen... :)

2008-01-26 @ 12:26:34
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: ejmis

Fy för dåligt kött =(
Vad säger dom på affären när det här händer gång på gång?

2008-01-26 @ 13:50:35
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Cia

Ja tänk frosta av frysen har jag också väntat på att få göra...men törs inte än... temeraturen pendlar rätt fort upp och ner här.

2008-01-27 @ 16:25:45
URL: http://www.mysecretwindow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se