Finsk hårdrock!

Alltså.. jag kan inte ett ord finska trots att närheten till Finland (ok.. nån svordom, men inte mer...)
Men finnarna har koll på det där med musik.. det vet jag. Hårdrock från finland är lika med bra rock - nästan alltid.
Nightwish, Sonata Arctica, Stratovarius, Celesty... you name it!

Och deras bidrag till eurovision song contest i år är ju bara sååå bra. Skulle dom sjunga på engelska skulle det låta än bättre. Jag läste en engelsk översättning nån stans, men jag vet inte om det är en text som ska sjungas eller om det är någon som roat sig med att översätta bara...

Hur som helst.. bra är det. I mitt tycke!

Gruppen heter Teräsbetoni och låten Missä Miehet Ratsastaa.
Jag försöker mig inte ens på att uttala detta... haha...

Kommentarer
Postat av: Cia

Ho Ha Ho Ha... fick mig att komma att tänka på den gamla djingis khan
schlagern. Tror den var ett tyskt bidrag. Men Som liten kunde jag Vikingarnas version... Fast det fär med att "varje tjej han kände hon fick följa med till hans tält" fick jag inte ihop med att han "fick han också ungar i överflöd"... Då i alla fall
http://www.youtube.com/watch?v=9BGAHItVtz0

2008-03-04 @ 23:09:59
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Ängeln

Jag hatar finska, det är världens fulaste språk så jag kan faktiskt inte avgöra om låten är bra för jag hör bara språket :(

Lordi är bra annars

Ulle

2008-03-05 @ 18:13:20
URL: http://www.andar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se