Kalasfunderingar

Funderar lite på lill-bus fyraårsdag. Det blir ju inte något riktigt barnkalas... han har inte riktigt skaffat sig kompisar på det viset ännu... men några kommer väl ändå. Så jag funderar på tårtor, fika och godis till ungarna.

Tårtan blir nog med vanlig sockerkaksbotten och fyllning av hallon (frysta), grädde och citronformage. Dekorationen kommer jag göra med olika sorters godis och så skriver jag helt enkelt "4 ÅR" på tårtan. Ev, namnet också, om det verkar rymmas. Som på den här boken ( Millas Kalastårtor av Camilla Tubertini), vilken jag förövrigt köpt - den är väldigt bra. Rekomenderas!

image18


Sen fyller jag upp med godis på sidan om tårtan. Det blir en härligt "barnslig" tårta, med andra ord.

Skulle den inte räcka har jag garderat mig med marängbottnar, mera hallon och grädde. Det blir snabbt och gott om det krisar.

Har också bakat kanelsnurror - se recept längre ned i bloggen - som blev jättegoda. Nån köpeskaka till det så räcker det sen!

Till barnen har jag tänkt fixa ihop påsar med lite blandat smågodis, en liten kexchoklad, en klubba, en ballong och såpbubblor. Ska dom blåsa bubblor får dom gå ut på gården - och jag får det lugnt och skönt inne! :-)

Kommentarer
Postat av: ERICA

Hej! skulle du vilja hjälpa mig att välja film? skulle vara skitsnällt :) tack på förhand, kram erica.

2007-08-26 @ 20:51:12
URL: http://HTTP://ERICATIMAR.BLOGG.SE
Postat av: ERICA

tack för hjälpen ^^

2007-08-26 @ 22:00:22
URL: http://HTTP://ERICATIMAR.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0


BloggRegistret.se